Oficiálna stránka spoločnosti EMKOBEL, a.s.
Zverejnené na Oficiálna stránka spoločnosti EMKOBEL, a.s. (http://emkobel.sk)

Domov > Zákaznícke okienko > Otázky a odpovede

Otázky a odpovede [1]

Ako riešiť reklamácie?

Ak ide o reklamáciu technického charakteru, ktorú treba riešiť okamžite, poradíme, prípadne zabezpečíme kontakt na zodpovedného odborného zamestnanca bezodkladne. 

Dôležité je vedieť, že v prípadoch, ktoré neznesú odklad a príčinou môže byť porucha alebo nedostatočnosť v dodávke médií zo strany dodávateľa tepla, je k dispozícii dispečing s nepretržitou službou. Kontakt je uvedený v každej zmluve o dodávke a odbere tepla aj na našej internetovej stránke. 

Ak ide napríklad o reklamáciu fakturovaného množstva tepla, odporúčame písomnú formu - poštou alebo elektronicky na emkobel@emkobel.sk [2]. 

(prevzaté: www.dalkia.sk [3])

 

Ako súvisí výška odberu tepla s výškou ceny tepla?

Cena tepelnej energie je dvojzložková, pozostáva z variabilnej a fixnej zložky ceny tepla. 

Variabilná zložka je časť ceny tepla, ktorá je priamo závislá na spotrebe paliva (zemný plyn predstavuje 95 % nákladov), zvyšných 5 % tvorí elektrická energia, technologické hmoty a technologická voda. Predpokladané množstvo plynu sa určí v závislosti od množstva tepla objednaného odberateľmi.
Za variabilnú zložku ceny sa predáva teplo namerané na odbernom mieste, z čoho je zrejmé, že reálny odber tepla sa premieta do platieb priebežne, teda aktuálne v mesačných faktúrach pre odberateľa.

Fixná zložka je časť ceny tepla, ktorá je nezávislá na reálnej spotrebe tepla, obsahuje ostatné regulované oprávnené náklady súvisiace s regulovanou činnosťou - napríklad náklady súvisiace s investíciami do tepelnoenergetických zariadení, revíziami, opravami, zákonnými prehliadkami, poistením a obsahuje aj primeraný zisk schválený Úradom pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO). Z uvedeného vyplýva, že množstvo skutočne odobratého tepla nemá vplyv na regulovaný objem fixných nákladov. Fixná zložka maximálnej ceny tepla sa vypočíta z celkového regulačného príkonu dohodnutého na 5-ročné regulačné obdobie a regulovaného objemu fixných nákladov. 

(prevzaté: www.dalkia.sk [3])

 

Boj medzi CZT a domácimi kotolňami

V ostatných dňoch mohli slovenské domácnosti konečne otočiť kohútiky na svojich radiátoroch znova na nulu. O pár mesiacov sa však vykurovacia sezóna znova vráti. A s ňou aj nekonečná diskusia, najmä obyvateľov v slovenských mestách, o tom, či je výhodnejšie mať v bytovom dome spoločnú domovú kotolňu so susedmi, alebo byť napojený na sieť veľkých výrobcov tepla. Čiže vykurovať svoj byt prostredníctvom tzv. centrálneho zásobovania teplom (CZT). O výhodnosti jedného alebo druhého sa vedie už dlhšiu dobu diskusia.

Predajcovia domových kotolní, nazývaní aj "kotlikári", používajú pri presviedčaní domácností na zmenu spôsobu vykurovania viacero argumentov. Podľa nich sa napríklad odpojením od CZT automaticky napríklad zníži spotreba tepla na vykurovanie. Energetická agentúra je však iného názoru. "Vybudovaním vlastnej kotolne sa tepelno-technické vlastnosti objektu nezmenia, hydraulické pomery objektu zostávajú tiež rovnaké. Ak sa zníži spotreba tepla na vykurovanie, tak len znížením vnútornej teploty v objekte," upozorňuje SIEA.

Viac k tejto problematike nájdete :

http://venergetike.sk/spotrebitel/clanok/188-special-boj-medzi-czt-a-dom... [4]

http://www.tzbportal.sk/kurenie-voda-plyn/cena-tepla-domova-kotolna-vs-c... [5]

Enbra - komfort vo vykurovaníSPPVSEMesto Spišská Nová VesOrangePrima BankaDemax Internet

© 2012 EMKOBEL, a.s., Rázusova 1846, 052 01 Spišská Nová Ves, Tel: +421 53 442 32 46
EMKOBEL, a.s. - Implementácia - PROGRUP


URL adresa zdroja: http://emkobel.sk/zakaznicke-okienko/otazky-odpovede

Odkazy:
[1] http://emkobel.sk/zakaznicke-okienko/otazky-odpovede
[2] mailto:klient@dalkia.sk
[3] http://www.dalkia.sk
[4] http://venergetike.sk/spotrebitel/clanok/188-special-boj-medzi-czt-a-domacimi-kotolnami-sa-vrati/
[5] http://www.tzbportal.sk/kurenie-voda-plyn/cena-tepla-domova-kotolna-vs-centralizovane-zasobovanie.html